Elektroniczna karta pracy – czy to dobre rozwiązanie?

Prowadzona przez przedsiębiorstwa we Wrocławiu karta pracy może mieć formę papierową lub elektroniczną. Przepisy prawa nie określają sposobu, w jaki należy prowadzić rozliczenie czasu pracy ani tego, jak system rejestracji czasu pracy ma dokładnie wyglądać. W praktyce – z uwagi na wygodę i łatwy dostęp do danych wiele firm korzysta z elektronicznych kart z chipem lub zbliżeniowych. Karta ewidencji czasu pracy najczęściej jest zintegrowana z systemami kontroli dostępu i służą do otwierania/zamykania drzwi w biurach lub zakładach pracy.

 

 

Masz pytania? Potrzebujesz montażu?

Zadzwoń 508 327 607 lub wyślij zapytanie

Zdecyduj się na nowoczesne rozwiązania!

Zalety prowadzenia elektronicznej ewidencji czasu pracy

Rejestracja czasu pracy pracowników nie powinna sprowadzać się jedynie do odnotowywania obecności. Zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem musi zawierać dodatkowe informacje o urlopach, dyżurach, pracy w weekendy i w święta, usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecnościach, godzinach nadliczbowych i zatrudnianiu młodocianych. Wygodny interfejs komunikacyjny całego systemu pozwala na szybki dostęp do wszystkich informacji.

Wszystkie te informacje w prostszy sposób można zebrać i edytować za pomocą programu komputerowego, będącego częścią systemu rejestracji czasu pracy.

Rodzaje kart czasu pracy

Z uwagi na sposób rozliczenia wyróżnić można:

  • miesięczną kartę ewidencji czasu pracy,
  • roczną kartę ewidencji czasu pracy,

Pierwsze z rozwiązań lepiej sprawdzi się w przypadku pracy dorywczej lub zmianowej. Drugie przeznaczone jest dla stałych pracowników – ułatwia kadrom naliczanie w skali roku przysługujących dni wolnych od pracy. Ze względu na przystępną cenę, elektroniczne karty ewidencji pracy są obowiązkową inwestycją dla przedsiębiorstw.

Tagi: roczne karty ewidencji pracy Wrocław, karty pracy cena

Zobacz także: ewidencja czasu pracy Wrocław

 

 

 

Pozycjonowanie stron:
Pozycjonowanie stron Widoczni